Logopedia 7.05.2020

1. Wykonaj ćwiczenie narządów mowy przypisane każdej literce alfabetu. Następnie wymyśl słowo, które się nią rozpoczyna (starsze dzieci).
2. Posłuchaj historyjki o krasnoludku i wykonaj ćwiczenia.
Chory krasnoludek leży w łóżeczku.
– Ziewa szeroko: aaaaaaaaaa
– Nie chce jeść i bardzo chudnie: wciąganie policzków
– Kaszle: z wysuniętym na zewnątrz językiem
– Bardzo marudzi: mmmm
Mama krasnoludka zadzwoniła po doktora. Pogotowie już jedzie: eo, eo, au, au, ay, ay, iu, iu, yu, yu
Pan doktor zbadał krasnoludka i zaleca:
– Płukanie gardełka (gulgotanie)
– Połykanie pastylek (naśladowanie połykania)
– Oglądanie gardła w lusterku (podczas wymawiania samogłosek)
Po badaniu, zmęczony krasnoludek ziewa (ziewanie), zasypia i głośno chrapie (chrapanie).
Po obudzeniu robi inhalacje:
– Zaciska na przemian dziurki nosa (w tym czasie oddycha jedną dziurką)
– Wdycha powietrze nosem – wydycha ustami
Krasnoludek czuje się już lepiej. Trzyma ręką gardło i sprawdza czy jeszcze go boli (wymawianie sylab przy szeroko otwartych ustach):
ga go ge gu gy
ka ko ke ku ky
oko eke uku aku
ago ego ugu ogo
Krasnoludek wyzdrowiał. Wrócił mu apetyt, więc je pyszny posiłek (naśladowanie żucia).
Wtem ktoś puka do drzwi: puk puk. To przyjaciele krasnoludka. Serdecznie się ze sobą witają (całuski) i zapraszają do wspólnej gry w piłkę. Wszyscy świetnie się bawią i głośno śmieją:
ha ha ha ha
he he he he
hi hi hi hi 🙂
3. Zagraj z mamą lub tatą w oddechowe kółko i krzyżyk
Logopeda
Katarzyna Gabała