Zajęcia na środę, 6.05.2020
Dzieci 6-letnie
DBAMY O NASZA PLANETĘ
Temat: Segregujemy odpady
1. Obejrzyj film o rodzinie Treflików pt. „Śmieci”
Rodzina Treflików to bajka dla dzieci, która bawi uczy i rozwija. 💚 Dzieci po zabawie nie sprzątają nagromadzonych śmieci. Odwlekają wykonanie tego zadania, aż śmieci dowodzone przez plastikową torbę przejmują władzę nad parkiem. Niestety, zarówno czary Wujcia, jak i Cioci nie rozwiązują problemu…
https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU
2. Posłuchaj wiersza
„Łąka” Małgorzata Strzałkowska
https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw
„Łąka”
Małgorzata Strzałkowska
Jak tu pięknie dookoła!
Strumyk szemrze, kwitną zioła,
skaczą żabki, buczą bączki
– jak nie lubić takiej łączki?
Pośród kwiatków sobie łażą
Ala, Ola, Staś i Kazio.
Nagle patrzą – jakiś dołek,
a w tym dołku jest tobołek.
Staś tobołek wyjął z dołka, po czym zajrzał do tobołka… a tam…
– Patrzcie! Stos papierków,
trzy butelki, pięć cukierków,
jedna guma…
– Już wyżuta…
– Dwie gazety i pół buta,
dwie torebki, cztery puszki…
– I zużyte trzy pieluszki!
– Ktoś na łące biwakował
i te śmieci tu wpakował.
– Cichcem, milczkiem, po kryjomu…
– Zamiast zabrać je do domu.
– Wiecie, jak tak dalej będzie,
jak będziemy śmiecić wszędzie,
to się Ziemia zdenerwuje,
tak że każdy pożałuje!
– Będzie miała dość brudasów,
bo jest miła, lecz do czasu!
– Zagra wszystkim nam na nosie
i przepadnie gdzieś w kosmosie,
a my zostaniemy sami,
płynąc luzem pod gwiazdami…
A więc póki krąży w kółko,
niech się brudas puknie w czółko!!!
Jak naśmiecisz, to posprzątaj.
A jak nie – to marsz do kąta.
Pytania do wiersza
- W jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?
- Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?
- Co znalazły na łące?
- Jak się wtedy poczuły?
- Jak ty byś się czuł/czuła się w takim zaśmieconym miejscu?
- Jak myślisz, dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?
- Czy przypominasz sobie, jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili?
- Jakie rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?
- Czy jest to prawdziwa i skuteczna rada, czy raczej żart?
- Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?Rodzic może odczytać cały wiersz raz jeszcze lub przypomnieć jego fragmenty, jeśli dziecko ma trudność z odpowiedzią na pytania.Warto wspomnieć, że rada autorki „marsz do kąta” jest żartem.
Ziemi taka kara nie pomoże. Lepiej po prostu po sobie sprzątnąć
3. Film o recyklingu – jak segregować odpady
https://www.youtube.com/watch?v=-dbWWEVl0tA
4. Zaśpiewajmy razem – piosenka pt. Mam zasady na odpady
https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8
5. Czas na zadania z naszych kart pracy.
Wykonajcie wspólnie z Rodzicami karty pracy:
KP 4 – 2 b
- Odszukaj różnice.
- Posegreguj śmieci.
- KP 4 – 3 a
- Policz pojemniki, zapisz ich liczbę. Rysuj po śladzie.
- Połącz wyrazy z właściwymi pojemnikami.
6. Pokoloruj kolorowankę
5- latki
W KRAINIE MUZYKI
Temat: Muzyka współczesna-gitara.
- Bajka Peppa- Instrumenty muzyczne.
https://tr-cam.com/video/I6d4_4Suaf8/peppa-Instrumenty-muzyczne.html
- Instrumenty muzyczne i ich wspólne brzmienie.
- flet boczny, altówka, gitara
https://www.youtube.com/watch?v=-XxqrAjIzJs
- obój, flet boczny, gitara
https://tr-cam.com/video/L2yHJTIYixk/Instrumenty-muzyczne-dla-dzieci-luli-tv-videos-for-babies.html
- saksofon barytonowy, kontrabas, gitara elektryczna
https://www.youtube.com/watch?v=uBBsGM-SmnQ
- flet piccolo, ksylofon, gitara elektryczna
https://www.youtube.com/watch?v=m-WJi8GNgsA
- trąbka, gitara elektryczna, tuba
https://www.youtube.com/watch?v=K3OHW7a0wMw
- Wizyta w szkole muzycznej – Poznajemy instrumenty.
https://tr-cam.com/video/f43qSH2Nq9w/wizyta-w-szkole-muzycznej-poznajemy-instrumenty.html
-
Muzyka elektroniczna “Kosmiczne dźwięki” Audiomachine – Shadowfall.
https://www.youtube.com/watch?v=OpD8cW6zd-0
Cel: Rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki elektronicznej- opowieść ruchowa.
Rodzic prezentuje dowolną muzykę techno lub elektroniczną. Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami i próbuje zapamiętać, co widzi w wyobraźni . Po wysłuchaniu utworu opowiada o swoich wyobrażeniach.
Rodzic proponuje inscenizację kosmicznej podróży. Dzieci siadają w wyimaginowanych statkach kosmicznych. Zapinają pasy, odpalają silniki i startują. Podczas podróży napotykają asteroidy, które próbują ominąć, lub rozbijać, strzelając do nich.
- Gitara akustyczna a gitara elektryczna- podobieństwa i różnice
Gitara z pudełka po chusteczkach.
Instrukcja do wykonania gitary.
https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara
- „Koncert rockowy”- naśladowanie gry na gitarze podczas słuchania piosenki „Wiosenny rock”.
https://www.youtube.com/watch?v=orGOVcXq-qw
Zwrócenie uwagi na instrument wiodący- gitarę.
Dzieci 3-4 letnie
Temat na dziś: „Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?”
1.„Domy zwierząt gospodarskich” – przyjrzyjcie się ilustracji. Razem z rodzicami nazwijcie miejsca, gdzie mieszkają poszczególne zwierzątka (kura – kurnik, krowa – obora, świnia – chlewik, pies – buda, itd.)
- „Gdzie ja mieszkam?” – obejrzyjcie bajkę o przygodzie pieska, który zagubił się na wiejskim podwórku. https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Zadanie dla wszystkich – karta pracy pt. „Domy zwierząt gospodarskich” (w załączniku pod tą nazwą)
zadanie dla 4-latków „K jak kura, k jak kaczka” – praca z kartą pracy nr 20.
Rodzic przypomina, co to jest głoska: Każde słowo, które wypowiadamy, składa się z głosek. Słowem jest moje imię (rodzic mówi swoje imię), a głoski to: (wymienia głoski, które składają się na jego imię). Następnie Rodzic wymienia nazwy różnych przedmiotów w pokoju– najpierw sam mówi głoskę,
na którą się dany przedmiot zaczyna, potem prosi o to dziecko. Po zabawie dziecko wykonuje kartę pracy – klasyfikuje zwierzęta ze względu na głoskę, na jaką się rozpoczyna jego nazwa.
Następnie – złożenie przestrzennego modelu konia i stajni z Wyprawki nr 39
Zadanie dla 3-latków – praca z kartą pracy nr 15 – nalepianie domów przy zwierzętach, podawanie nazw pomieszczeń. Kontynuowanie rytmu trzyelementowego.
Zadanie dla Maluszków – pokoloruj kolorowankę związaną z wiejskim podwórkiem
(w załączniku)
Zadanie dla chętnych – praca plastyczna „Świnka”
Elżbieta Krause
tel. 698 21 18 21