Zadania na środę, 6.05.2020

Zajęcia na środę, 6.05.2020

Dzieci 6-letnie

DBAMY O NASZA PLANETĘ

Temat: Segregujemy odpady

1. Obejrzyj film o rodzinie Treflików pt. „Śmieci”

Rodzina Treflików to bajka dla dzieci, która bawi uczy i rozwija. 💚 Dzieci po zabawie nie sprzątają nagromadzonych śmieci. Odwlekają wykonanie tego zadania, aż śmieci dowodzone przez plastikową torbę przejmują władzę nad parkiem. Niestety, zarówno czary Wujcia, jak i Cioci nie rozwiązują problemu…

https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU

2. Posłuchaj wiersza

„Łąka” Małgorzata Strzałkowska

https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw

“Łąka”
Małgorzata Strzałkowska

Jak tu pięknie dookoła!
Strumyk szemrze, kwitną zioła,
skaczą żabki, buczą bączki
– jak nie lubić takiej łączki?
Pośród kwiatków sobie łażą
Ala, Ola, Staś i Kazio.
Nagle patrzą – jakiś dołek,
a w tym dołku jest tobołek.
Staś tobołek wyjął z dołka, po czym zajrzał do tobołka… a tam…
– Patrzcie! Stos papierków,
trzy butelki, pięć cukierków,
jedna guma…
– Już wyżuta…
– Dwie gazety i pół buta,
dwie torebki, cztery puszki…
– I zużyte trzy pieluszki!
– Ktoś na łące biwakował
i te śmieci tu wpakował.
– Cichcem, milczkiem, po kryjomu…
– Zamiast zabrać je do domu.
– Wiecie, jak tak dalej będzie,
jak będziemy śmiecić wszędzie,
to się Ziemia zdenerwuje,
tak że każdy pożałuje!
– Będzie miała dość brudasów,
bo jest miła, lecz do czasu!
– Zagra wszystkim nam na nosie
i przepadnie gdzieś w kosmosie,
a my zostaniemy sami,
płynąc luzem pod gwiazdami…

A więc póki krąży w kółko,
niech się brudas puknie w czółko!!!
Jak naśmiecisz, to posprzątaj.
A jak nie – to marsz do kąta.

Pytania do wiersza

  • W jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?
  • Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?
  • Co znalazły na łące?
  • Jak się wtedy poczuły?
  • Jak ty byś się czuł/czuła się w takim zaśmieconym miejscu?
  • Jak myślisz, dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?
  • Czy przypominasz sobie, jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili?
  • Jakie rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?
  • Czy jest to prawdziwa i skuteczna rada, czy raczej żart?
  • Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?Rodzic może odczytać cały wiersz raz jeszcze lub przypomnieć jego fragmenty, jeśli dziecko ma trudność z odpowiedzią na pytania.Warto wspomnieć, że rada autorki „marsz do kąta” jest żartem.
    Ziemi taka kara nie pomoże. Lepiej po prostu po sobie sprzątnąć

3. Film o recyklingu – jak segregować odpady

https://www.youtube.com/watch?v=-dbWWEVl0tA

https://youtu.be/kJMsMMjPmBs

4. Zaśpiewajmy razem – piosenka pt. Mam zasady na odpady

https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8

5. Czas na zadania z naszych kart pracy.

Wykonajcie wspólnie z Rodzicami karty pracy:

KP 4 – 2 b

  • Odszukaj różnice.
  • Posegreguj śmieci.
  • KP 4 – 3 a
  • Policz pojemniki, zapisz ich liczbę. Rysuj po śladzie.
  • Połącz wyrazy z właściwymi pojemnikami.

6. Pokoloruj kolorowankę

5- latki

W KRAINIE MUZYKI

Temat: Muzyka współczesna-gitara.

 

  • Bajka Peppa-  Instrumenty muzyczne.

 

https://tr-cam.com/video/I6d4_4Suaf8/peppa-Instrumenty-muzyczne.html

 

  • Instrumenty muzyczne i ich wspólne brzmienie.

 

  1. flet boczny, altówka, gitara

https://www.youtube.com/watch?v=-XxqrAjIzJs 

  1. obój, flet boczny, gitara

https://tr-cam.com/video/L2yHJTIYixk/Instrumenty-muzyczne-dla-dzieci-luli-tv-videos-for-babies.html 

  1. saksofon barytonowy, kontrabas, gitara elektryczna

https://www.youtube.com/watch?v=uBBsGM-SmnQ 

  1. flet piccolo, ksylofon, gitara elektryczna

https://www.youtube.com/watch?v=m-WJi8GNgsA 

  1. trąbka, gitara elektryczna, tuba

https://www.youtube.com/watch?v=K3OHW7a0wMw 

 

  • Wizyta w szkole muzycznej – Poznajemy instrumenty.

 

https://tr-cam.com/video/f43qSH2Nq9w/wizyta-w-szkole-muzycznej-poznajemy-instrumenty.html

 

  • Muzyka elektroniczna “Kosmiczne dźwięki”  Audiomachine – Shadowfall.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OpD8cW6zd-0

Cel: Rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki elektronicznej- opowieść    ruchowa. 

Rodzic prezentuje dowolną muzykę techno lub elektroniczną. Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami i próbuje zapamiętać, co widzi w wyobraźni . Po wysłuchaniu utworu opowiada o swoich wyobrażeniach. 

Rodzic proponuje inscenizację kosmicznej podróży. Dzieci siadają w wyimaginowanych statkach kosmicznych. Zapinają pasy, odpalają silniki i startują. Podczas podróży napotykają   asteroidy, które próbują ominąć, lub rozbijać, strzelając do nich.

 

  • Gitara akustyczna a gitara elektryczna- podobieństwa i różnice

Gitara z pudełka po chusteczkach.

Instrukcja do wykonania gitary.

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara 

  • „Koncert rockowy”- naśladowanie gry na gitarze podczas słuchania piosenki „Wiosenny rock”. 

https://www.youtube.com/watch?v=orGOVcXq-qw

Zwrócenie uwagi na instrument wiodący- gitarę.

Dzieci 3-4 letnie

Temat na dziś: „Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?”

1.„Domy zwierząt gospodarskich” – przyjrzyjcie się ilustracji. Razem z rodzicami nazwijcie miejsca, gdzie mieszkają poszczególne zwierzątka (kura – kurnik, krowa – obora, świnia – chlewik, pies – buda, itd.)

  1. „Gdzie ja mieszkam?” – obejrzyjcie bajkę o przygodzie pieska, który zagubił się na wiejskim podwórku.           https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Zadanie dla wszystkich – karta pracy pt. „Domy zwierząt gospodarskich” (w załączniku pod tą nazwą)

zadanie dla 4-latków „K jak kura, k jak kaczka” – praca z kartą pracy nr 20. 

Rodzic przypomina, co to jest głoska: Każde słowo, które wypowiadamy, składa się z głosek. Słowem jest moje imię (rodzic mówi swoje imię), a głoski to: (wymienia głoski, które składają się na jego imię). Następnie Rodzic wymienia nazwy różnych przedmiotów w pokoju– najpierw sam mówi głoskę,
na którą się dany przedmiot zaczyna, potem prosi o to dziecko. Po zabawie dziecko wykonuje  kartę pracy – klasyfikuje zwierzęta ze względu na głoskę, na jaką się rozpoczyna jego nazwa.

Następnie – złożenie przestrzennego modelu konia i stajni z Wyprawki nr 39 

Zadanie dla 3-latków – praca z kartą pracy nr 15 – nalepianie domów przy zwierzętach, podawanie nazw pomieszczeń. Kontynuowanie rytmu trzyelementowego.

Zadanie dla Maluszków – pokoloruj kolorowankę związaną z wiejskim podwórkiem
(w załączniku)

Zadanie dla chętnych – praca plastyczna „Świnka” 

Elżbieta Krause

tel. 698 21 18 21