Zadania na czwartek, 23.04.2020

Zadania na czwartek, 23.04.2020

Dzieci 6-letnie

Temat: Dzień Ziemi

1. Zapoznaj się z wierszem „Wielkie dziś sprzątanie świata”:

Wielkie dziś sprzątanie świata,

Czarownica z miotłą lata,

Z nią czarownic innych chmara

Łysą Górę sprzątnie zaraz.

Baby Jagi nie próżnują

I łopaty już szykują,

Zamiast straszyć małe dzieci

Na łopaty wezmą śmieci.

W piekle diabły też pracują

Wszystkie kotły w nim szorują

Ogonami wycierają

I już czysto w piekle mają

Dzielne skrzaty to krasnale

Także się nie lenią wcale,

A, że długie brody mają

To świat nimi zamiatają.

  • Kto sprzątał świat?

  • Co robiły Baby Jagi?

  • Co robiły diabły?

  • Co robiły krasnale?

2. Obejrzyj filmik edukacyjny

 Czysto, ładnie i bez śmieci – rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

Jak możemy przyczynić się do ochrony środowiska?

3. Posłuchaj piosenki dla dzieci o sprzątaniu – czy znasz to z własnych doświadczeń? Może posprzątasz swój pokój?

https://www.youtube.com/watch?v=e3zuosDT3K4

4. Zabawy taneczne przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PLvRA6-xFsv_I27UOH7NfLiXOYOZbLCZDK

5. Twoje eko-zadania

6. Karty pracy dla chętnych dzieci

5- latki

Temat: Żywność ekologiczna

    ZNAK ŻYWNOŚCI EKOLOGICZNEJ

Cele:

  • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
  • propagowanie zdrowego stylu życia.

OBEJRZYJ FILMIKI I ZAŚPIEWAJ PIOSENKĘ.

    1. Skąd się biorą produkty ekologiczne?

https://www.youtube.com/watch?v=7_2NNcSqu5w

    1. Eko kultura – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA

    1. Ekologiczny dom – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

    1. Ekologiczny dom – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

    1. Wykonaj ćwiczenia w Kartach Pracy , część 4, KP1,2,3,4.

4-latki

Temat dnia: „Ja nie choruję!”

1.„Ja nie choruję!” – rozmowa na temat sposobów zapobiegania chorobom na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Hanny Łochockiej „ Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apci,

apci! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze
na sposoby, by podrzucić nam choroby.

Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.

Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli rosy

i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień.

Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny,

weź pięć proszków aspiryny.

Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach

i czym prędzej wchodź do łóżka.

Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się

wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem!

Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo!

Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać:

apci, apci! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!

 

Rodzic zadaje pytania: Co dolegało Elemelkowi? Co poradziły mu poszczególne postacie?

Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady? Co zrobił, by poczuć się zupełnie zdrowo?

 

2.„Warzywa i owoce” – praca z kartą pracy nr 18 

Przed wykonaniem karty Rodzic informuje o tym, że jedzenie owoców i warzyw jest niezbędne
do prawidłowego rozwoju – dzięki prawidłowej diecie jesteśmy odporniejsi na choroby.

 

3.„Ruch to zdrowie”– wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z plastikową butelką. 

Dziecko wykonuje ćwiczenia: 

– stojąc w rozkroku, przekłada butelkę między nogami; 

– unosi butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołysze się na boki; 

– leży przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzyma oburącz, podnosi głowę i ręce (nadal trzymając butelkę); 

– leży tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robi skłon głową i podciąga kolana, dotykając butelką do głowy; 

– podskakuje obunóż z butelką między kolanami; 

– przeskakuje przez butelkę w przód i w tył; 

– wyciszenie – dziecko kładzie się na butelce (butelka znajduje się pod plecami) i turla się wolno
w przód i w tył.

4.„Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody?”– składanie parasoli z kół
z Wyprawki nr 36. Przed wykonaniem karty dziecko odpowiada na pytanie: Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody? Dziecko mówi, jak należy ubierać się w czasie słonecznych dni i w czasie deszczu. Co należy wziąć ze sobą, gdy wychodzimy na dwór i pada deszcz? Po rozmowie dziecko wykonuje parasole z Wyprawki. Wypycha koła i dobiera je w pary według wielkości i rozmiaru. Zgina koła w pół i układa je na kartce papieru tak, aby utworzyły parasole. Skleja koła i dorysowuje rączki.

Podsumowanie zajęć: Rodzic wspólnie z dzieckiem podsumowuje zajęcia. Pyta: Co należy robić, aby być zdrowym? (ruszać się – szczególnie na czystym, świeżym powietrzu, spożywać owoce i warzywa, ubierać się odpowiednio do pogody, w przypadku kataru i kaszlu natychmiast zastosować domowe środki lecznicze: sok z malin i jeżyn, wodę z cytryną i miodem).

3-latki i Maluszki

Temat na dziś: „Zdrowie na wiosnę”

1.„Szczypiorek” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej. Jeśli jest możliwość to po wysłuchaniu wiersza dziecko wraz z Rodzicem oglądają szczypiorek, próbują go, wąchają i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Rodzic mówi, dlaczego należy jeść szczypiorek oraz inne warzywa.

Włożyłam do ziemi cebulę

w zeszły wtorek,

teraz mam w doniczce

zielony szczypiorek.

Jeżeli przyjdziecie

do mnie mili goście,

to mnie o szczypiorek

zielony poproście.

2.„Zdrowe kanapki” – wykonanie i degustacja kanapek ze szczypiorkiem i innymi wiosennymi warzywami. Rodzic przypomina, jakie znaczenie dla zdrowia ma jedzenie szczypiorku oraz ogólnie warzyw. Dziecko same komponuje wiosenne kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych. 

„Bociany” – dziecko porusza się naśladując bociany. Unosi kolana wysoko,

klaszcze w dłonie prostymi rękami i krzyczy „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

„Żabki” – dziecko wykonuje przysiad, ręce umieszcza między stopami, naśladuje skaczące żabki.

„Skaczące koniki polne” – dziecko naśladuje skaczące koniki, wykonując duże susy.

  1. Dziecko wyklaskuje sylaby znajdujące się w nazwach poniższych owoców:

Elżbieta Krause

tel. 698 21 18 21

ela1964krause@gmail.com