Zadania na czwartek, 23.04.2020
Dzieci 6-letnie
Temat: Dzień Ziemi
1. Zapoznaj się z wierszem „Wielkie dziś sprzątanie świata”:
Wielkie dziś sprzątanie świata,
Czarownica z miotłą lata,
Z nią czarownic innych chmara
Łysą Górę sprzątnie zaraz.
Baby Jagi nie próżnują
I łopaty już szykują,
Zamiast straszyć małe dzieci
Na łopaty wezmą śmieci.
W piekle diabły też pracują
Wszystkie kotły w nim szorują
Ogonami wycierają
I już czysto w piekle mają
Dzielne skrzaty to krasnale
Także się nie lenią wcale,
A, że długie brody mają
To świat nimi zamiatają.
-
Kto sprzątał świat?
-
Co robiły Baby Jagi?
-
Co robiły diabły?
-
Co robiły krasnale?
2. Obejrzyj filmik edukacyjny
Czysto, ładnie i bez śmieci – rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA
Jak możemy przyczynić się do ochrony środowiska?
3. Posłuchaj piosenki dla dzieci o sprzątaniu – czy znasz to z własnych doświadczeń? Może posprzątasz swój pokój?
https://www.youtube.com/watch?v=e3zuosDT3K4
4. Zabawy taneczne przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PLvRA6-xFsv_I27UOH7NfLiXOYOZbLCZDK
5. Twoje eko-zadania
6. Karty pracy dla chętnych dzieci
5- latki
Temat: Żywność ekologiczna
ZNAK ŻYWNOŚCI EKOLOGICZNEJ
Cele:
- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
- propagowanie zdrowego stylu życia.
OBEJRZYJ FILMIKI I ZAŚPIEWAJ PIOSENKĘ.
-
- Skąd się biorą produkty ekologiczne?
https://www.youtube.com/watch?v=7_2NNcSqu5w
-
- Eko kultura – film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs
-
- ALFABET warzywno-owocowy. Piosenki DLA DZIECI https://www.youtube.com/watch?v=R2EwtRLFtM4
- Czysto, ładnie i bez śmieci – rady Pana śmietnika dla wszystkich dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=uWLFOUKkzGA
-
- Ekologiczny dom – bajka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
-
- Ekologiczny dom – bajka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
-
- Wykonaj ćwiczenia w Kartach Pracy , część 4, KP1,2,3,4.
4-latki
Temat dnia: „Ja nie choruję!”
1.„Ja nie choruję!” – rozmowa na temat sposobów zapobiegania chorobom na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Hanny Łochockiej „ Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?”
Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apci,
apci! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze
na sposoby, by podrzucić nam choroby.
Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.
Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli rosy
i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień.
Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny,
weź pięć proszków aspiryny.
Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach
i czym prędzej wchodź do łóżka.
Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się
wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem!
Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo!
Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać:
apci, apci! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!
Rodzic zadaje pytania: Co dolegało Elemelkowi? Co poradziły mu poszczególne postacie?
Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady? Co zrobił, by poczuć się zupełnie zdrowo?
2.„Warzywa i owoce” – praca z kartą pracy nr 18
Przed wykonaniem karty Rodzic informuje o tym, że jedzenie owoców i warzyw jest niezbędne
do prawidłowego rozwoju – dzięki prawidłowej diecie jesteśmy odporniejsi na choroby.
3.„Ruch to zdrowie”– wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z plastikową butelką.
Dziecko wykonuje ćwiczenia:
– stojąc w rozkroku, przekłada butelkę między nogami;
– unosi butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołysze się na boki;
– leży przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzyma oburącz, podnosi głowę i ręce (nadal trzymając butelkę);
– leży tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robi skłon głową i podciąga kolana, dotykając butelką do głowy;
– podskakuje obunóż z butelką między kolanami;
– przeskakuje przez butelkę w przód i w tył;
– wyciszenie – dziecko kładzie się na butelce (butelka znajduje się pod plecami) i turla się wolno
w przód i w tył.
4.„Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody?”– składanie parasoli z kół
z Wyprawki nr 36. Przed wykonaniem karty dziecko odpowiada na pytanie: Co to znaczy ubierać się odpowiednio do pogody? Dziecko mówi, jak należy ubierać się w czasie słonecznych dni i w czasie deszczu. Co należy wziąć ze sobą, gdy wychodzimy na dwór i pada deszcz? Po rozmowie dziecko wykonuje parasole z Wyprawki. Wypycha koła i dobiera je w pary według wielkości i rozmiaru. Zgina koła w pół i układa je na kartce papieru tak, aby utworzyły parasole. Skleja koła i dorysowuje rączki.
Podsumowanie zajęć: Rodzic wspólnie z dzieckiem podsumowuje zajęcia. Pyta: Co należy robić, aby być zdrowym? (ruszać się – szczególnie na czystym, świeżym powietrzu, spożywać owoce i warzywa, ubierać się odpowiednio do pogody, w przypadku kataru i kaszlu natychmiast zastosować domowe środki lecznicze: sok z malin i jeżyn, wodę z cytryną i miodem).
3-latki i Maluszki
Temat na dziś: „Zdrowie na wiosnę”
1.„Szczypiorek” – słuchanie wiersza D. Gellnerowej. Jeśli jest możliwość to po wysłuchaniu wiersza dziecko wraz z Rodzicem oglądają szczypiorek, próbują go, wąchają i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Rodzic mówi, dlaczego należy jeść szczypiorek oraz inne warzywa.
Włożyłam do ziemi cebulę
w zeszły wtorek,
teraz mam w doniczce
zielony szczypiorek.
Jeżeli przyjdziecie
do mnie mili goście,
to mnie o szczypiorek
zielony poproście.
2.„Zdrowe kanapki” – wykonanie i degustacja kanapek ze szczypiorkiem i innymi wiosennymi warzywami. Rodzic przypomina, jakie znaczenie dla zdrowia ma jedzenie szczypiorku oraz ogólnie warzyw. Dziecko same komponuje wiosenne kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.
- Zestaw ćwiczeń ruchowych.
– „Bociany” – dziecko porusza się naśladując bociany. Unosi kolana wysoko,
klaszcze w dłonie prostymi rękami i krzyczy „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
– „Żabki” – dziecko wykonuje przysiad, ręce umieszcza między stopami, naśladuje skaczące żabki.
– „Skaczące koniki polne” – dziecko naśladuje skaczące koniki, wykonując duże susy.
- Dziecko wyklaskuje sylaby znajdujące się w nazwach poniższych owoców:
Elżbieta Krause
tel. 698 21 18 21
ela1964krause@gmail.com