Zadania na środę, 22.04.2020
dzieci 6-letnie
ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU
Temat: Odgłosy wiejskiego podwórka
1. Słuchanie odgłosów zwierząt wiejskich
„Gdzie jesteśmy?” – wprowadzenie do tematu odgadywanie zagadek słuchowych– rodzic prosi dziecko, by położyło się wygodnie na dywanie, zamknęło oczy, wsłuchało się w dźwięki, które za chwilę usłyszy i spróbowało sobie wyobrazić gdzie się znajduje. Następnie po wysłuchaniu odgłosów rodzic pyta dziecko co słyszało, co „widziało”? (nazywa odgłosy zwierząt)
2. „Pan McDonald farmę miał” – osłuchanie się z piosenką – dziecko aktywnie słucha piosenki. Rodzic zapowiada, że ich zadaniem jest klasnąć w kolana, gdy usłyszą słowo „Pan McDonald”. Po wysłuchaniu piosenki rodzic rozmawia z dziećmi na temat zwierząt występujących w piosence.
Oto linki z utworem – możecie sobie wybrać, która wam lepiej odpowiada
Pan McDonald farmę miał
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Krówkę na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu mu.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Świnkę na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Gęsi na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Gęsie gę gę tu i gę gę tam,
gę gę tu, gę gę tam,
ciągle tylko gę gę.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Kury na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Gęsie gę gę tu i gę gę tam,
gę gę tu, gę gę tam,
ciągle tylko gę gę.
Kurki ko ko tu i ko ko tam,
ko ko tu, ko ko tam,
ciągle tylko ko ko.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Owce na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Gęsie gę gę tu i gę gę tam,
gę gę tu, gę gę tam,
ciągle tylko gę gę.
Kurki ko ko tu i ko ko tam,
ko ko tu, ko ko tam,
ciągle tylko ko ko.
Owce be be tu i be be tam,
be be tu, be be tam,
ciągle tylko be be.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
„Pan McDonald” – improwizacja ruchowa do piosenki – dzieci próbują śpiewać i poruszać się w rytmie piosenki.
3. Aktywność Plastyczna
Prosimy o wykonanie metodą dowolną Farmy wiejskiej(można do tej pracy użyć kredek, farb, kolorowego papieru, zwierząt wiejskich wyciętych z gazet lub samemu narysować , można też wykorzystać różne pudełka tekturowe).
4. W gospodarstwie
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
- Następnie rodzic prosi dziecko o nazwanie zwierząt występujących w wierszu oczywiście pomaga jeżeli dziecko ma trudności. Każdą nazwę zwierząt dziecko dzieli na sylaby i głoski.
- „Tyle kroków ile głosek” – zabawa słuchowo-ruchowa – dziecko stoi po jednej stronie dywanu, rodzic po drugiej stronie. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt np.: krowa, kot, kura, kogut, koń, pies itp., a dziecko dzieli je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie. Zabawę prowadzimy wypowiadając 6-8 nazw zwierząt.
- „Poruszam się jak …” – zabawa ruchowa – dziecko stoi na dywanie. Rodzic włącza po kolei odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka, a dziecko ma za zadanie naśladować poruszanie się tych zwierząt i wydawać ich odgłosy.
5. Aktywność Ruchowa – Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
6. Praca z kartą pracy
KP 3 – 37 a
Policz zwierzęta, zapisz działania i oblicz
KP 3 – 37 b
dorysuj brakujące części zwierząt, nalep odpowiednie nazwy
Dzieci 5-letnie
DZIEŃ ZIEMI
Temat: Planeta Ziemia
Cele : – doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
– pobudzanie odpowiedzialności za środowisko.
- ,, Ziemia to wyspa zielona”- słuchanie piosenki, wspólny taniec, rozmowa o czym jest ta piosenka ?
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
- Zabawa dydaktyczna :,, Natura – czy człowiek”
Przygotuj do zabawy kolorowanki przedstawiające:
– drzewo, symbolizujące przedmioty wytworzone przez naturę- pokoloruj;
– człowiek, symbolizujący przedmioty wytworzone przez człowieka- pokoloruj.
Rodzic wysypuje na środek dywanu różne przedmioty.
Dziecko biorrze po jednym i kolejno kładdzie przedmioty przy rysunkach:
–drzewa (przedmiot stworzony przez naturę) lub
–rysunek człowieka (przedmioty wytworzone przez człowieka).
Za każdym razem wspólnie zastanawiamy się, czy zadanie zostało wykonane poprawnie.
Przykładowe przedmioty:
Wytwory człowieka: reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, łyżka, ścierka, gąbka, skarpetka, śruba, samochód zabawka, lalka, miś, puszka, butelka
Przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, bursztyn, muszelka, pióro.
Wkrótce będziemy obchodzić Dzień Ziemi(22 kwietnia), dlatego ten tydzień poświęcimy tematyce z nim związanej.
Jedną z form ochrony przyrody, jest budowanie ekologicznej świadomości najmłodszych.
Zamieszczam poniżej link do lekcji, która jest związana z tematem.
Lekcja zawiera elementy audio. Mam nadzieję że spodoba się dzieciom.
https://view.genial.ly/5e9422d13abe390d9849327f/interactive-content-dzien-ziemi
- Bajka edukacyjna : ,, Rady na odpady”
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k&feature=emb_title
4. Bajka Rodzina Treflików „Śmieci”
https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU
4.Gra interaktywna :,, Akcja segregacja”
Dzieci 3-4 letnie
Drogie Bączki!
Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi. Z tej okazji proponuję Wam, abyście ubrali się na zielono i niebiesko, czyli w kolory naszej planety☺
- Na początek poproszę Was o obejrzenie prezentacji – Rodzice niech będą narratorami. Dowiecie się co to jest Ziemia, dlaczego jest niebiesko-zielona oraz co sprawia jej największą przykrość
i jak możemy jej wspólnie pomóc. (prezentacja w załączniku) - Następnie zachęcam Was do odsłuchania piosenki Śpiewających Brzdąców pt. „Nasza planeta”
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Odpowiedzcie na pytania do piosenki:
- Dlaczego Ziemi potrzebna jest pomoc?
- W czym dzieci mogą pomóc Ziemi?
- Teraz czas na pracę plastyczną. Będziemy potrzebować rosnące farby. Do ich przygotowania potrzeba mąki, wody i soli w równych proporcjach – wszystko mieszamy i dodajemy barwniki spożywcze
lub farby w dwóch kolorach – niebieski i zielony. Następnie wypełniacie kontury ziemi rosnącymi farbami za pomocą pędzelka
lub patyczka, a na koniec wkładacie prace do mikrofalówki na około 30 sekund i gotowe☺ (kontur ziemi w załączniku)
Na koniec zachęcam Was do wykonania dodatkowych kart pracy
(w załącznikach), sprawdzimy, czego się dzisiaj nauczyliście. Zróbcie zdjęcia z Waszymi pracami i prześlijcie Paniom, czekamy na efekty
i życzymy Wam dużo dobrej zabawy☺ a Rodziców zachęcamy
do wydrukowania dyplomów dla pomocników ziemi!
Elżbieta Krause
tel. 698 21 18 21
ela1964krause@gmail.com