Zadania na 15.04.2020

Zadania na środę, 15.04.2020

Dzieci 6-letnie

WITAJ, WIOSNO

Temat: Zdrowie na wiosnę

1. Posłuchaj wiersza

Na zdrowie

Barbara Lewandowska

Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.

Co trzeba robić, żeby być zdrowym?

Dlaczego wiosna zachęca nas do dbania o zdrowie?

2. Układamy wyrazy z liter Alfabetu

Spróbuj ułożyć z literek nazwy części ciała. Ile wyrazów udało ci się ułożyć?

3. Praca plastyczna

Na uśmiechniętym ząbku narysuj wszystko, co powinniśmy jeść, by nasze zęby były zdrowe.

Na smutnym ząbku narysuj produkty, które przyczyniają się do rozwoju próchnicy.

4. Posłuchaj piosenki – spróbuj poruszać się dowolnie w rytm muzyki.

Piosenka „Idzie wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=4yuKun2h2o4

5. Praca z kartą pracy

– KP3 – 33 b

Napisz pod każdym obrazkiem literę, którą zaczynają się nazwy poszczególnych części ciała

Spróbuj powiedzieć swoje imię układając usta w sposób pokazany na rysunkach.

Przeczytaj tekst. W ramce narysuj to, co ma Adam.

– KP3 – 39 a

Napisz litery i wyrazy.

15.04.2020.

5-latki

 

  • Wykonaj ćwiczenia w KP31

 

 

  • Wykonaj świnkę z papierowych talerzyków lub kół wyciętych z papieru

 

PRZYKŁADY:

 

  • Zaśpiewaj piosenkę “Kurki trzy”

 

https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk

 

  • Obejrzyj film „Kury i kogut” 

 

  https://www.youtube.com/watch?v=eRXhIPlBwuI

Film  opisuje, jak wyglądają oraz jak żyją kury i koguty. Przedstawiono w nim gdzie występują i co jedzą kury, jakie wydają dźwięki oraz jak znoszą jajka.

 

 

  • Obejrzyj film „Jak z jajka powstaje kura?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE&list=PLpHMLqVipc3OuR00Tyjq1DV8CeYkEQ7u1&index=11&t=0s

 

  • Ułóż cykl życia kury
  • Wytnij obrazki i strzałki i ułóż  cykl życia kury

 

   

 

  • Wykonaj ćwiczenia w KP32.

 

  •  Pokoloruj kolorowankę

4-latki

Temat: JAK PRZYGOTOWAĆ GRZĄDKI?

1 „Kwiaty w ogrodzie” – rozmowa na temat wiosennych kwiatów na podstawie wiersza Haliny Szayerowej Przebiśnieg i zdjęć wiosennych kwiatów. Rodzic czyta wiersze. Kładzie na dywanie ilustrację przedstawiającą wiosenne kwiaty (np. tulipan, krokus, przebiśnieg, zawilec, hiacynt). Dziecko wybiera zdjęcie tego kwiatu, o którym był wiersz. Podaje nazwy pozostałych kwiatów.

Przebiśnieg 

Halina Szayerowa 

Za śniegowej chmury 

słońce ledwie błyśnie, 

a już się spod śniegu 

przebija przebiśnieg. 

 

Wychyla się główka 

w śniegu sztywnej kryzie… 

Byle na powietrze!… 

Byle słonka bliżej!… 

Rozgniewał się marzec, 

sypnął gęsto śniegu… 

 

– Nie czas jeszcze wiosnę 

witać, przebiśniegu! 

 

Lecz przebiśnieg – kwiatek 

drobny, niepozorny, 

przebił się na przekór. 

Mały… a zadziorny. 

Ponad kryzą śniegu 

białym kwiatem błysnął… 

– Czas już, panie Marcu, 

bo wiosna już blisko!

2 „Wiosenne kwiaty” – praca z KP2.15

 Rodzic czyta polecenie. Dziecko dopasowuje odpowiednie elementy do ilustracji.

3 Globalne czytanie – część II. 

– Rodzic podnosi do góry kartkę z ilustracją i napisem tulipan. Czyta ten wyraz wyraźnie
i powoli. Robi to z kolejnymi wyrazami: krokus, przebiśnieg, zawilec. Układa na podłodze ilustracje z podpisami w różnych miejscach sali.

– „Gdzie jest mój kwiat?”– zabawa w odnajdowanie napisów i ilustracji. 

Rodzic mówi nazwę kwiatka , dziecko siada obok miejsca, w którym znajduje się ilustracja
i napis: np. krokus. Rodzic wymienia nazwy pozostałych kwiatów (tulipan, przebiśnieg, zawilec dziecko siada obok kwiatka. • cztery karty do globalnego czytania: tulipan, krokus, przebiśnieg, zawilec (ilustracje/zdjęcia z podpisami)

4 Globalne czytanie – część III. 

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic po kolei pokazuje karty do globalnego czytania
i dokładnie odczytuje poszczególne wyrazy. Gdy pokazuje karty po raz drugi – dziecko odczytuje te wyrazy. • 4 karty do globalnego czytania: tulipan, krokus, przebiśnieg, zawilec (ilustracje/zdjęcia z podpisami)

 3-latki

Temat: W NASZYM OGRÓDECZKU

1 W naszym ogródeczku – uważne słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej.

W naszym ogródeczku Hanna Zdzitowiecka

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki,

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki […]

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki –

będą nam pachniały

fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia, co tak żółci nosek.

2 „Wiosenne prace w ogrodzie” – praca z obrazkiem. Rodzic prezentuje ilustrację przedstawiającą prace wiosenne w ogrodzie. Rozmawia z dzieckiem na temat wiosennych prac w ogrodzie na podstawie ilustracji oraz przeczytanego wiersza. Rodzic  pyta, jakimi przedmiotami wykonuje się określone czynności w ogrodzie. Następnie wyjaśnia pojęcie: sianie

3 „W poszukiwaniu zaginionych narzędzi” – zabawa ruchowa przy muzyce. Dziecko porusza się po pokoju do wesołej muzyki. Podczas przerwy w muzyce szukają ukrytych przez Rodzica kart. Zabawa toczy się do momentu pozbierania wszystkich kart.

Karty pracy w załączniku

Maluszki

1 Zabawa ruchowa : Wiosna budzi się. 

Dziecko wraz z Rodzicem tańczą przy muzyce. Gdy muzyka cichnie, patrzą na ilustrację wylosowana przez dziecko lub Rodzica. Na hasło słonko- dziecko wznosi ręce w górę; na hasło krople – naśladuje padanie deszczu; na hasło kwiat – dziecko i Rodzic  przytulają się do siebie.

2 Rozmowa z dzieckiem na temat wiosennych kwiatów. Pokazanie i omówienie budowy  krokusa.

3 Wyszukiwanie przedmiotów w domu w kolorze fioletowym.

Karty pracy do tematu w załączniku.

15.04.2020 (2) 3-latki 15.04.2020 cała grupa15.04.2020 cała grupa