Zadania na 02.04.2020 (czwartek)
Dzieci 6-letnie
PORZĄDKI W OGRODZIE
Temat: Co słychać w ptasich gniazdach
1. Poćwicz
https://www.youtube.com/watch?v=3RVfgZk-VLs
2. Posłuchaj wiersza
Wiosenny wietrzyk
Mały wietrzyk wiosenny
Ledwie w drzewach zaszumi
Ledwie w krzakach zamruczy.
Jeszcze gwizdać nie umie,
Jeszcze się uczy.
Znalazł szczerbę w płocie – zaświstał.
Znalazł listki – zapiał na listkach,
Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy.
Czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk
Albo szemrze w zeszłorocznej trawie
Albo szepce tak, że milczy prawie.
Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka
A on jest .
Tylko słucha słowika.
Joanna Kulmowa
Posłuchaj śpiewu słowika:
https://www.youtube.com/watch?v=TjrkasIMByQ
3. Posłuchaj opowiadania
Gdzie budować gniazdo?
Hanna Zdzitowiecka
− Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci –powiedział dzięcioł. − Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca oburzył się skowronek.
− O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu – powiedział skowronek
− Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
−Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli?
Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie ? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…
− Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. – Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie… hm… trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.
Odpowiedz na pytania:
– jakie ptaki wystąpiły w opowiadaniu?
– o jakich gniazdach opowiadały?
– dlaczego każdy ptak chciał mieć inne gniazdo?
w
Praca z kartą pracy:
KP3 – 29 a
graficzna prezentacja znaku dodawania, rozwiązywanie zadań, rysowanie znaku dodawania.
02.04.2020.
Dzieci 5-letnie
Temat: Wiosna na widelcu.
Zestaw ćwiczeń ruchowych z dzieckiem.
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
Karta pracy 3, str. 25a, 25b (KP3.25). Wprowadzenie litery g, G. Czytanie globalne (całościowe).
Rozmowa na temat nowalijek. Wyjaśnienie pojęcia nowalijka – młode warzywo ukazujące się po raz pierwszy w sprzedaży w nowym sezonie wiosną. Do nowalijek zalicza się między innymi:
- sałatę,
- rzodkiewki,
- pomidory,
- młodą marchewkę,
- ogórki,
- szczypiorek,
- rzeżuchę,
- nać pietruszki,
- cebulkę dymkę.
Wspólne wykonanie surówki warzywnej lub kanapek z nowalijkami.
Czytanie globalne wyrazów garnek, guma, gumka, goryl, gruszka, globus, gama, ogonek, ogarek
garnek
Rozwiązywanie zagadek.
ZAGADKI O GARNKU
Ma przy obu bokach ucho,
które chwytasz ręką.
W brzuchu – może mieć warzywa,
w dole – denko.
A jak mama go nazywa.
Powiedz prędko!
Choć ma dwoje uszu,
to nie słyszy wcale,
mama w nim obiadki
gotuje wspaniałe.
Ma przy bokach uszy,
które chwytasz ręką.
W środku może mieć warzywa,
na dole denko.
A jak mama go nazywa?
Powiedz prędko!
guma
gumka
goryl
gruszka
globus
gama
ogonek
ogarek
Oglądanie bajki PAN TOTI I STARY GARNEK- bajka
https://www.youtube.com/watch?v=5bc1THrSMdk
Kolorowanki dla chętnych.
Dzieci 3-4 letnie
Temat : Na niebiesko dla autyzmu.
- W ramach wstępu do tematu rodzic puszcza dziecku filmik dotyczący autyzmu.
https://www.youtube.com/watch?v=QLv-dvLCgAg
- „ Miś w pudełku” – Rodzic stawia na stoliku tekturowe pudełko a do środka wcześniej wkłada pluszowego misia. Prosi dziecko, aby otworzyło pudełko
i rozpakowało zawartość. Rodzić porównuje misia do osoby z autyzmem. Osoba cierpiąca na autyzm jest też w pewnym stopniu „zapakowana”, żyje w swoim świecie. Naszym zadaniem jest wspierać takie osoby szanować ich spojrzenie
i funkcjonowanie w świecie. - „Miś szuka niebieskich przedmiotów”- Rodzic tłumaczy dziecku, że ich przyjaciel miś zgubił wszystkie niebieskie rzeczy, które niósł w koszyku. Rodzic prosi dziecko by odnalazł w domu niebieskie rzeczy a następnie je przeliczył.
- „Zaburzone zmysły – jak funkcjonują? Dotyk”
Dziecko siada do stolika. Rodzic mówi, aby podniosło lewą rękę (jeżeli pisze prawą) albo prawą (jeśli pisze lewą). Dziecko otrzymuje kuchenne rękawice, które zakłada na podniesione ręce. Rodzic podaje dziecku kolorowankę
z parasolem i kredki. Zadaniem dziecka jest staranne pokolorowanie obrazka
w czasie 5 min. Po wykonaniu zadania dziecko jest pytane co czuło podczas wykonywania ćwiczenia, czy było mu łatwo kolorować w ten sposób?
Praca plastyczna- Rodzic szkicuje na niebieskim papierze kształty figur geometrycznych, następnie prosi dziecko aby je wycięło. Dziecko przykłada wycięty kształt do białego papieru i za pomocą paluszka lub całej dłoni maluje (palcem), lub odciska (dłoń) wokół figur, używając do tego niebieskiej farby.
Pozdrawiamy
Elżbieta Krause
tel. 698 21 18 21
e-mail: ela1964krause@gmail.com