Zadania na piątek, 29.05.2020

Zadania na piątek, 29.05.2020

Dzieci 6-letnie

Dzień dziecka

Temat: Nasze prawa i obowiązki

Rozmowa na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach. Przeglądanie zdjęć, albumów, atlasu geograficznego z innymi częściami świata oraz filmu edukacyjnego „Kolorowe dzieci”. https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4.

Oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z różnych kontynentów. Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji? Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.

Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Plansza-3.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Plansza-4.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Plansza-6.pdf

Słuchanie wiersza W. Fabera ,,Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza:
– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
– Gdzie mieszkają Eskimosi?
– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
– Co łączy dzieci na całym świecie?

Zabawa „Powitanie”

witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi
– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami

po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach : „Guten Tag”, „Good Morning”.

Zagadki – rodzic czyta zagadki a dzieci zgadują o kim jest mowa:
Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj

otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)

Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)

Jakie prawa i obowiązki mają dzieci na całym świecie?

Wiersz-Prawa-Dziecka

Kolorowanki

https://blizejprzedszkola.pl/dzien-dziecka-swietujemy-nasza-odmiennosc-szanujemy-cz-2-pd,3,5781.html#

Karta pracy

KP 4 – 29 a

KP 4- 29 b

 5- latki

Temat: Mój Dzień Dziecka.

WYTNIJ ZDJĘCIA I PODPISY. DOPASUJ DATY I ŚWIĘTA DO ZDJĘĆ.

DZIEŃ BABCI

DZIEŃ MAMY

DZIEŃ TATY

DZIEŃ DZIADKA

22 STYCZNIA

Wykonaj zadania w KP 28A, 28B.

Zaśpiewaj piosenkę „Wszystkie dzieci nasze są”

https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

4-latki

Temat : W CO SIĘ POBAWIMY?

 

  • „Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka” – rozpoznawanie przedmiotów dotykiem. 

 

W woreczku znajdują się przedmioty z różnych kącików pokoju  wkłada rękę do worka. Dotyka jakiegoś przedmiotu i mówi, co to jest i do jakiej zabawy może się przydać.

 

  • Zajęcia o emocjach –– Nauka cierpliwości – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

 

Nauka cierpliwości Dominika Niemiec 

Gramy w planszówkę. 

przesuwam pionek, raz i dwa. 

Najpierw rzuć kostką ty, 

potem znów rzucę ja. 

Ty będziesz pierwsza mamo, 

następnie się zamienimy, 

a jeszcze chwilkę później 

w coś innego się zabawimy.

Może weźmiemy kredę? 

Będę rysować motyle. 

Wezmę niebieską i żółtą, 

ale dam ci ją za chwilę. 

Bo przebywając w grupie, 

to bardzo ważna sprawa, 

trzeba być cierpliwym i się dzielić 

– to nauka, nie tylko zabawa.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: W co miały zamiar bawić się dzieci? Jakim trzeba być, gdy bawimy się z innymi? Czy wy jesteście cierpliwi? Czy podczas zabawy potraficie dzielić się zabawkami z innymi dziećmi? Czy trudno jest poczekać na swoją kolej w zabawie?

 

  • „Klocki” – praca z KP2.42

 

3- latki i Maluszki

Temat: NASZE MARZENIA

 

  • Dyzio marzyciel – swobodne wypowiedzi dziecka na temat marzeń Dyzia i swoich. Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchania innych

Dyzio marzyciel

Julian Tuwim

Położył się Dyzio na łące,

Przygląda niebu błękitnemu

I marzy…

Jaka szkoda, że te obłoczki płynące

Nie są z waniliowego kremu…

A te różowe, że to nie lody malinowe.

A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek…

I szkoda, że całe niebo

Nie jest z tortu czekoladowego…

Jaki piękny byłby wtedy świat.

Leżałbym sobie, jak leżę,

Na tej murawie świeżej,

Wyciągnąłbym tylko rękę

I jadł… i jadł… i jadł…

Dziecko dzieli się spostrzeżeniami na temat wiersza.

Odpowiada  na pytania: Co robił Dyzio na łące?; O czym marzył?; Co innego mogą przypominać chmury?.

Rodzic  zaprasza dziecko, aby ułożyło się na dywanie w wygodnej pozycji i podczas słuchania muzyki relaksacyjnej pomyślało o swoich marzeniach. Po ćwiczeniu Rodzic cicho prosi dziecko aby usiadły i zaprasza do podzielenia się swoimi marzeniami.

 

  • „Poszukiwacze skarbów” – uwrażliwianie zmysłu dotyku, tworzenie pojęć nadrzędnych. Dziecko  otrzymuje pudełko (po butach) wypełnione kulkami z gazety, wśród kulek ukryte są skarby (np. przybory do malowania: pędzel gruby i cienki, farba w zamkniętym kubeczku, farba w tubce, warzywa: marchew, buraczek, pietruszka; przybory do mycia: mydło w kostce, szczoteczka do zębów, pasta, drobne zabawki: samochodziki, klocki, mały pluszaczek, zabawkowe przybory kuchenne, owoce, zabawkowe sztućce). Zadaniem dziecka jest odszukanie skarbów w pudełku, nie można wysypywać gazetowych kulek. Dziecko próbuje podać nazwy przedmiotów.

Praca z KP2.34 – dziecko rysuje w chmurze wybrane marzenie Dyzia (na podstawie wcześniej wysłuchanego wiersza).

Elżbieta Krause

tel. 698 21 18 21