Zadania na wtorek, 26.05.2020

Zadania na wtorek, 26.05.2020

Dzieci 6-letnie

Święto mamy i taty

Temat: Mój tata

1. Wysłuchaj wiersza autorstwa Piotra Pollaka Wesoły tata

Następnie odpowiedz na pytania.

Wesoły tata

Mój tata jest niepoważny,

Ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię: Wciąż rosnę !

On mówi: Skąd, ty malejesz !

Nie lubisz kaszy na mleku,

Zostawiasz ser i warzywa,

Więc wcale nie rośniesz,

nie tyjesz, Tylko cię wciąż ubywa !

Staniesz się taki malutki,

Że w krasnoludka się zmienisz,

Będziesz się kąpać w akwarium

I drzemać w mojej kieszeni.

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

Tylko z chomikiem lub z myszką.

Ja na to: dobrze, tato,

jutro na obiad zjem wszystko.

Ale ty razem ze mną

Chrup marchew i sałatę,

Bo jak się zmienię w zająca,

Chcę mieć zająca tatę.

Pytania do wiersza

1. O czym był wiersz?

2. Kto wystąpił w wierszu?

3. Z czego śmiał się tata chłopca?

4. Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę?

5. W czym chcesz naśladować swojego tatę?

Film Dzień Ojca

https://www.youtube.com/watch?v=_zNpfHHa_aY

2. Słoneczko z tatą

Pomyśl i podaj przymiotniki kojarzące się z tatą.

( jaki twój tata jest np wesoły, poważny, zniecierpliwiony) Mogą być to zarówno przymiotniki nacechowane pozytywnie jak i negatywnie.

3. Propozycja pracy plastycznej .

Narysuj tatę wykonującego swój zawód.(technika dowolna)

Próba klasyfikacji zawodów na żeńskie i męskie : Zastanów się i odpowiedz czy twój tata wykonuje typowo zawód męski.

4 Jak mogę pomóc tacie?

Pomyśl : jakie obowiązki wykonuje twój tata w domu?

Powiedz w których obowiązkach mógłbyś pomóc swojemu tacie.

Kalambury.

Dziecko pokazuje czynność którą tata wykonuje w domu a rodzic próbuje odgadnąć

zamiana rolami.

Dokończ zdania dotyczące taty.

Mój tata jest…

Mój tata lubi…

Mój tata nie lubi…

Ulubionym kolorem mojego taty jest…,

Z tatą lubię najbardziej…

Mój tata jest najlepszy, ponieważ..

Piosenka dla taty:

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

Praca z kartą pracy

KP 4 – 25 a

Znajdź różnice między obrazkami, przelicz pieniądze

KP 4 – 25 b

Przeczytaj zdania opisujące tatę, napisz po śladzie, narysuj zgodnie z instrukcją

Dzieci 5-letnie

DZIEŃ DZIECKA

Temat: Jesteśmy dziećmi.

Zabawa w chowanego

(Katarzyna Tomiak-Zaremba)

Pięcioro dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi pięcioma palcami jednej dłoni

Gdy się jedno schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią kciuka i jego zgięcie

Czworo dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi czterema palcami

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią palca wskazującego i jego zgięcie

Troje dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi trzema palcami

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią palca środkowego i jego zgięcie

Dwoje dzieci bawiło się w chowanego.

poruszanie wyprostowanymi dwoma palcami

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

przytrzymanie drugą dłonią palca serdecznego i jego zgięcie

Ostatnie dziecko poszło szukać swoich kolegów.

poruszanie wyprostowanym mały malcem

I znów pięcioro dzieci bawiło się w chowanego…

 

Nowy kolega (Agnieszka Borowiecka)

Gdy Jaś wrócił z przedszkola, w domu czekała na niego bardzo miła wiadomość.

– Będziesz miał nowego kolegę – oznajmiła mama.

Sama zdawała się być bardzo zadowolona. Okazało się bowiem, że do domu obok wprowadzili się nowi sąsiedzi, którzy mieli synka dokładnie w tym samym wieku co Jaś. Chłopiec zjadł więc ekspresowo zupę i drugie danie, by jak najszybciej wyjść do ogrodu. Liczył, że będzie mógł od razu zapoznać się z nowym kolegą. Lecz

gdy zerknął przez płot do sąsiadów, okazało się, że nikogo tam nie ma. Jaś zaczął więc bawić się sam. Kopał piłkę, która posłusznie odbijała się o ogrodzenie, i raz po raz krzyczał głośno „goool!”, by wszyscy dobrze słyszeli, że ktoś tu na podwórku świetnie się bawi. W pewnej chwili zbyt mocno kopnięta piłka przeleciała przez

ogrodzenie i wpadła na posesję sąsiadów. Jaś podbiegł do płotu i zerknął przez szczebelki. Na sąsiednim ogródku stał chłopiec, trzymając w rączkach jego futbolową piłkę. Lecz wyglądał zupełnie inaczej niż wszy-

scy koledzy z przedszkola. Miał ciemną skórę i czarne włosy, które zwijały się w gęste sprężynki. W dodatku powiedział na powitanie coś w zupełnie innym języku. Jaś bardzo się przestraszył i prędko pobiegł do domu.

– Co się stało? – spytała mama, gdy wpadł do kuchni jak strzała.

– Ten chłopiec jest jakiś dziwny – odparł Jaś. – Ja nie chcę się z nim bawić – dodał ze złością.

– Przecież nawet go nie poznałeś – rzekła mama.

– Właśnie, że poznałem – powiedział chłopiec. – Mówił coś do mnie, ale nie wiem co, bo to było w jakimś innym języku.

– Na pewno chciał się z tobą przywitać – stwierdziła mama. – Twój nowy kolega ma ciemną skórę, gdyż jego mama pochodzi z Afryki, a jego tata jest Polakiem. Ma na imię Oke i z tego, co wiem, bardzo ładnie mówi po polsku i tak jak ty lubi zwierzęta – zaczęła opowiadać.

Lecz rozmowę przerwał im dzwonek do drzwi. Jaś nieśmiało schował się za mamą, a w progu stanął jego nowy kolega ze swoją mamą. Oboje mieli ciemną skórę i takie same czarne kręcone włosy. Chłopiec również wydawał się nieco zawstydzony, lecz mama przywitała ich serdecznie:

– Dzień dobry! – powiedziała i zaprosiła gości do środka.

– Przyszliśmy się przywitać – wyjaśniła sąsiadka. – A Oke znalazł w naszym ogrodzie piłkę. Chyba należy do Jasia – dodała, uśmiechając się mile.

Nowy kolega podał Jasiowi jego zgubę i wyciągnął rękę na powitanie.

– Mam na imię Oke, a ty? – spytał Jasia.

– Ja jestem Janek – odparł chłopiec.

I chyba pierwsze lody zostały przełamane, zwłaszcza że Oke wyciągnął z kieszeni gumową figurkę lwa,

którą przyniósł w prezencie dla Jasia. Kiedy mama zaprosiła swoją nową koleżankę do kuchni, chłopcy pobiegli do pokoju Jasia, gdyż Jaś koniecznie chciał pokazać nowemu koledze swoją kolekcję zwierząt.

Okazało się, że chociaż wyglądali zupełnie inaczej, byli do siebie bardzo podobni – obaj lubili bawić się zwierzątkami i mieli naprawdę pokaźne kolekcje figurek, obaj lubili rysować i grać w piłkę nożną i tak samo smakowały im czekoladowe cukierki, które mama przyniosła im na deser.

– Wiesz, mamo, Oke będzie chodził do tej samej grupy co ja! – powiedział Jaś, gdy sąsiedzi poszli już do domu.

– Tak, jego mama mi powiedziała – przytaknęła mama.

– Już nie mogę się doczekać, kiedy przedstawię go moim kolegom – odparł z dumą Jaś. Był bardzo zadowolony z tego, że jako pierwszy poznał Oke i że już zdążyli się zaprzyjaźnić.

Wykonaj zadania w KP 26A, KP 26B.

4- latki

Temat: Kwiaty dla Mamy

  1. Słuchanie piosenki z okazji dnia Mamy

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

  1. Słuchanie opowiadania Prezent dla mamy.
    Pewnego majowego dnia Kasia wybrała się na spacer do parku, aby pooddychać świeżym, wiosennym powietrzem. Pomyślała też, że w parku kwitną piękne wiosenne majowe kwiaty, takie jak bzy oraz konwalie.
    Padał drobny deszczyk, ale Kasi w ogóle to nie przeszkadzało. Ubrała ciepły sweter, palto z kapturem i gumowce. Deszcz wcale jej nie zmoczył. Gdy tak szła chodnikiem, spotkała koleżankę – Zosie.
    – Cześć Zosia – zawołała już z daleka Kasia..
    – Cześć!
    – Dokąd idziesz tak ubrana?
    – Biegnę do kwiaciarni.
    – Po co? – zapytała zdziwiony Kasia.
    – Zapomniałaś? Przecież jutro jest Dzień Matki. Chcę swojej mamie zrobić prezent już wczesnym rankiem. Gdy się obudzi wręczę jej ulubione kwiaty – konwalie.
    – To prawda, zapomniałam. Ja zrobię dla mamy piękną laurkę.
    – Zosia, przecież ty jesteś mokra, masz mokre buty – zauważyła Kasia.
    – Nnnoooo… trochę mi zimno – odparła zawstydzona koleżanka – Apsik!
    – Twój parasol ma dziury, deszcz kapie ci na nos.
    – Mamie zamiast prezentu dostarczysz zmartwienia, jak się rozchorujesz!
    – Masz rację – zmartwiła się Zosia. – Pobiegnę szybko do kwiaciarni, a później do domu, to mniej zmoknę! Cześć!
    – Cześć!
    Zosia pobiegła raz po raz wpadając do kałuży. Była cała mokra. Rankiem
    następnego dnia wręczyła mamie konwalie i złożyła życzenia. Mama ucałowała serdecznie swoją córeczkę i ułożyła do łóżka, bo… Zosia miała katar i gorączkę.
    Kasia zaś posłuchała w parku śpiewu ptaków, zobaczyła pięknie kwitnące i pachnące stokrotki i fiołki. Po powrocie do domu zrobiła z czerwonego kartonu śliczną laurkę w kształcie serduszka. Narysowała na niej fiołki. Następnego dnia wręczyła swojej mamie. Później odwiedziła swojego chorego kolegę Tomka.

    Rozmowa na temat opowiadania:
    · Gdzie wybrała się Kasia?
    · Kogo Kasia spotkała w parku?
    · Gdzie biegła Zosia?
    · Dlaczego Kasia była zaskoczona widokiem Zosi?
    · O jakim święcie jest mowa w opowiadaniu?
    · Jakie kwiaty najbardziej lubiła mama Zosi?
    · Jakie inne kwiaty majowe spotkały dziewczynki?

 

2. Zabawa pantomimiczna „Zgadnij co robi mama?”. Symulowanie czynności wykonywanych przez mamę

3. Rozmowa kierowana „Jaka jest twoja mama”. Gromadzenie przymiotników określających mamę.

 

4. „Ramka dla mamy” – praca z W.50

              Dziecko wykonuje ramkę z W.50.

3- latki i Maluszki

 

  • Słuchanie piosenki z okazji dnia Mamy

 

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

 

    1. Słuchanie wiersza pt.: „Bukiet”

      W małym bukiecie majowe kwiatki
      Zakwitły wczoraj na Święto Matki
      Co w swoje święto Mama dostanie?
      Tulipana od Adama
      Konwalie od Partyka
      Stokrotki od Dorotki
      Bratki od Agatki
      I dużo życzeń i buziaków
      od swych kochanych dzieciaków.
      Majowe kwiatki wstążką związane
      Niech sto lat żyją mamy kochane

      Rozmowa kierowana na temat treści wiersza,. Udzielenie odpowiedzi na pytania:
      -O czym opowiada wiersz?
      -O jaki świecie jest mowa w wierszu?
    2. Zabawa pantomimiczna „Zgadnij co robi mama?”. Symulowanie czynności wykonywanych przez mamę
    3. Rozmowa kierowana „Jaka jest twoja mama”. Gromadzenie przymiotników określających mamę.

 

  • Wykonanie laurki dla mamy ( wzór w załączniku)

 

Elżbieta Krause

tel. 698 21 18 21